dafenz3 ![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
EFCN Ford fabriek Keulenvrijdag 30 november en zaterdag 1 december 2018
Op vrijdag reisden we dan uiteindelijk af naar Keulen. Een bus vol EFCN-leden met aanhang stapte op in Maarsbergen en Cuijk. Mooi op tijd bereikten we de Fordfabriek in Keulen. Na ontvangst en een film mochten we plaatsnemen in een treintje en werden we rondgeleid door de fabriek, langs zoveel mogelijk punten waar nog wel gewerkt werd. Tijdens de rondleiding veronschuldigde de gids zich meerdere malen dat er niet overal gewerkt werd en dat we iets later bij de kantine zouden aankomen. Duitse punktlichkeit! Na de toer door de fabriek kregen we een heerlijke maaltijd op de fabriek, waarbij het nog even onduidelijk was hoe en wie er moest betalen, maar dat werd uiteindelijk ook geregeld. Daarna was het tijd voor de "Heilige Hallen", de collectie Fords die de fabriek heeft verzameld, met de nadruk op modellen die in Keulen zijn gebouwd. We kregen een uitgebreide rondleiding en de Duitse gids sprak Nederlands, wat alles nog makkelijker maakte. Op verzoek mocht een motorkap open en werd er uitgebreid uitleg gegeven. Heel leuk om dit mee te maken, ondanks dat de temperatuur in de hal aan de hoge kant was. Waarschijnlijk om de auto's in goede conditie te houden. Na het maken van wat groepsfoto's op het terrein van de fabriek gingen we met de bus naar het hotel. Maar niet voordat we een korte blik op de oude Deutz-fabrieken hadden geworpen en Motorworld hadden bezocht. Dit laatste was met name leuk door de collectie auto's uit de priveverzameling van Michael Schumacher. Zijn 7-UP Jordan, Bennetons en Ferrari's stonden hier opgesteld, samen met overalls, bekers en andere leuke zaken. In de plaatselijke pizzaria bij het hotel aten Carl en ik samen met een aantal andere groepsgenoten lekker wat warms. De eigenaar had gelijk de omzet van een heel weekend binnen. Na een korte wandeling zocht ik mijn bedje op. Zondag was er een bezoek aan het Rurh-museum nabij Essen, een enorm complex wat is overgebleven van de rijke historie van de industriele revolutie. We hadden te weinig tijd om alles te bekijken, maar we hebben toch een goede indruk gekregen. De middag werd besteed aan de binnenstad van Essen. Arie van Tussenbroek, EFCN-lid en onze buschauffeur bracht ons veilig weer in Cuijk en een aantal andere deelnemers in Maasbergen. Het was een geslaagd weekend en heel veel dank Harrie voor je doorzettingsvermogen en Arie voor het rijden van de bus. ![]() P7a in restauratie. ![]() P7B. ![]() Escort en Taunus FK pick-up. ![]() Esort. ![]() De "Heilige Hallen" bij Ford Koln. ![]() Ford Taunus P6 en Fiesta Mk1. ![]() Een rijtje vooroorlogse Fords. ![]() Tweemaal Y-Ford. ![]() Eifel cabriolet. ![]() Ongerestaureerde schuurvondsten. ![]() Wereldbolletje en Badkuip. ![]() Taunus TC2. ![]() Interieur P5. ![]() Carl inspecteert de motorruimte van een P4. "Ah, zo hoort het dus.." ![]() P4 coupe. ![]() ![]() ![]() Transit FK brandweerwagen. ![]() Granada. ![]() ![]() ![]() ![]() Granada. ![]() Mustand in Polizei uitmonstering. ![]() ![]() Harrie in het midden en onze gidsen van Ford naast hem. ![]() Een Transit FK in het wild. ![]() Deutz-fabrieken, waarvan een groot deel gesloopt wordt. ![]() Maar gelukkig niet alles. ![]() Benneton 1994. ![]() Veel dure sportwagens in Motorworld. ![]() Jordan uit 1991. ![]() Bennton 1995 ![]() Benneton 1992 of 1993. ![]() Ferrari met in de achtergrond de overalls van Schumacher. ![]() Van elk jaar stond er een auto. ![]() Driemaal Pagode achter een aantal 911's. ![]() Veel Mercedes-Benz 190 SL. ![]() Hotel. ![]() Ruhr-museum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kerstmarkt in Essen. ![]() Reuzenrad in Essen. ![]() Groepsfoto (GEMAAKT DOOR TRINY VAN ROOIJ) ![]() |
Evenementen:
|